Värdegrund

Styrdokument för arbetet med värdegrund, allas rätt att delta och allas lika värde i Griffin Kampsportförening

Upprättad 2018-09-14
Version 1:1:2018

Vår vision

1. Alla är välkomna, allas lika värde
Vi står för att alla ska vara välkomna på samma villkor. Vi möter alla människor med respekt och förståelse. Vi gör ingen skillnad på människor med olika etniska ursprung, religiös åskådning, sexuell orientering eller fysiska förutsättningar. Hos oss finns plats för alla på varje individs egna förutsättningar!

2. Stå upp för rättvisa
Vi arbetar aktiv emot mobbing och utanförskap. Vi verkar för en inkluderande miljö där alla känner sig trygga och välkomna. Målet är att bygga en gemenskap som är lätt att identifiera sig med och som man snabbt blir en del av.

3. Professionellt ledarskap
Vi vill erbjuda kvalitet i våra tjänster och har utbildade och fortbildade ledare som har valt med omsorg i verksamheten. Ledare skall besitta de kvalitéer som krävs för både den idrottsliga verksamheten och för att kunna bemöta varje individs särskilda behov både fysiskt, socialt och mentalt.

4. Socialt ansvar
Vår ambition är att ta ett större ansvar för medlemmarnas liv än bara i träningslokalen. Vi vill bygga och stärka individen och hjälpa alla att må bra och känna sig trygga, starka, glada och med en positiv livsåskådning. Vi samverkar och för dialog med andra instanser där det finns möjlighet och behov, som ex. Skola, socialtjänst, polis, etc.

5. Goda förebilder
Våra ledare, funktionärer och medlemmar skall vara goda förebilder och en inspiration för alla som träffar oss. Klubbens medlemmar skall känna sig stolta och trygga med sina kamrater och ledare. Vi vill inspirera till att ta ansvar och att alla är med och skapar nya förebilder.

6. Glädje och gemenskap
Det viktigaste är att ha roligt och trivas i vår förening. Vi vill att alla både njuter av och bidrar till gemenskapen och vi jobbar aktivt på att den skall vara okomplicerad och välkomnande!

7. Drog, tobak och alkoholfri miljö
Inom föreningens verksamhet finns ingen plats för droger, tobak eller alkohol, och detta får inte användas av varken ledare, funktionärer, medlemmar eller åskådare under föreningens pågående verksamhet.

Välkommen till GRIFFIN Kampsportförening