Om Griffin

Vilka är Griffin martial arts? Griffin martial arts är en kampsportsförening som startades under hösten 2018. Vi som startat föreningen är själva kampsportare med bakgrund inom Ju-Jitsu men också inom andra kampsporter så som taekwondo, kickboxning, krav maga med flera. Vi har startat föreningen därför att vi själva älskar att träna kampsport. Flera av oss är också själva föräldrar som gillar att träna med våra barn. Det är därför viktigt för oss att föreningen har fokus på barn och ungdomsidrott.
Vi har en lång erfarenhet av kampsport och föreningslivet, och vi vill kunna erbjuda kvalitet som alla har råd, tid och orken att ta del av! Kampsporten erbjuder en miljö som är helt unik! Vi har en traditionellt fostrande kultur med disciplin och respekt som starka ledord, men även gemenskap och ödmjukhet är ord vi låter färga hela stämningen i föreningen! Förutom de fysiska fördelarna så jobbar kampsporten med hela människan, vi stärker elevernas självförtroende och kräver att alla behandlas med respekt! I kampsport finns inga avbytarbänkar eller toppade lag!
Organisationer Griffin Martial Arts är medlem i de internationella organisationerna MAAS samt KJF.